• Нашими кліентами вже стали:
    Ми вже не перший рік надаємо юридичні послуги резидентам та нерезидентам України, і за цей час нашими кліентами стали відомі українські та зарубіжні фірми и корпорації, що підтверджує наш професіоналізм.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послугНАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГЩодо ліцензування певних видів господарської діяльності

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі — Комісія), в межах компетенції повідомляє.

    Відповідно до статті 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг"( 2479-17 ) Комісія здійснює:

    ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами); розроблення і затвердження ліцензійних умов і порядку контролю за їх дотриманням;

    ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами); розроблення і затвердження ліцензійних умов та порядку контролю за їх дотриманням у сфері теплопостачання.

    Відповідно до статті 6 Закону України "Про теплопостачання" ( 2633-15 ) (далі — Закон) принципами державної політики в сфері теплопостачання, серед іншого, є забезпечення енергетичної безпеки держави, державного управління і регулювання відносин у сфері теплопостачання, підвищення екологічної безпеки систем теплопостачання.

    Статтею 9 цього Закону( 2633-15 ) визначено, що серед завдань державного управління в сфері теплопостачання є забезпечення надійності теплопостачання як одного з необхідних елементів безпеки людини, зменшення шкідливого впливу на довкілля.

    Зокрема, статтею 27 Закону( 2633-15 ) визначено, що суб'єкти у сфері теплопостачання повинні дотримуватися вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, нести відповідальність за його порушення і здійснювати технічні та організаційні заходи, спрямовані на зменшення шкідливого впливу об'єктів у сфері теплопостачання на навколишнє природне середовище.

    Водночас відповідно до статті 6 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання"( 2918-14 ) державна політика у сфері питної води та питного водопостачання будується на принципах, серед інших, державного управління і регулювання відносин у сфері питної води та питного водопостачання.

    Статтею 18 вказаного Закону( 2633-15 ) передбачено, що господарська діяльність із централізованого водопостачання та водовідведення підлягає ліцензуванню у порядку, встановленому законом.

    Разом з цим Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення( z1468-12 ), затвердженими постановою Комісії від 10.08.2012 № 279, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 31.08.2012 за № 1468/21780, встановлено вимоги до суб'єктів господарювання щодо дотримання законодавства України стосовно забезпечення споживачів якісною питною водою, охорони довкілля, відтворення джерел питного водопостачання, експлуатації об'єктів питного водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод, моніторингу, обліку і контролю в цій сфері та вимог нормативних актів, проведення лабораторно-виробничого контролю якості питної води, показників вмісту забруднювальних речовин у зворотних водах, моніторингу якості питної води тощо.

    Таким чином, діяльність з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення повністю відповідає всім наведеним в Програмі економічних реформ на 2010 — 2014 роки ( n0004100-10 ) критеріям запровадження ліцензування: безпека держави; життя і здоров'я громадян; безпека навколишнього природного середовища.

    Також зазначаємо, що відповідно до Закону України "Про природні монополії"( 1682-14 ) діяльність з транспортування теплової енергії і централізованого водопостачання та водовідведення належить до сфери природних монополій, а діяльність з виробництва теплової енергії (крім випадків, коли вона використовується виключно для внутрішньовиробничих потреб) в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами здійснення підприємницької діяльності з виробництва теплової енергії (ліцензійними умовами) та постачання теплової енергії, — до суміжних ринків.

    Разом з цим відповідно до статті 7 вказаного Закону ( 1682-14 ) діяльність суб'єктів природних монополій, зокрема, у сферах: централізованого водопостачання та водовідведення і транспортування теплової енергії, а також діяльність суб'єктів господарювання на суміжних ринках з виробництва та постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню відповідно до закону.

    Дотримання принципів державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, зокрема, таких як забезпечення захисту прав споживачів, стимулювання підвищення якості товарів і задоволення попиту на них тощо, вимагає застосування найбільш ефективних засобів державного регулювання, одним з яких є ліцензування, а також контроль за дотриманням ліцензійних умов.

    Таким чином, вказані види господарської діяльності підлягають державному регулюванню, в тому числі шляхом ліцензування.

    Водночас стаття 10 Закону України "Про природні монополії" ( 1682-14 ) покладає обов'язок на суб'єктів природних монополій щодо дотримання встановленого порядку ціноутворення, стандартів і показників безпеки та якості товару, а також інших умов та правил здійснення підприємницької діяльності, визначених у ліцензіях на здійснення підприємницької діяльності у сферах природних монополій та на суміжних ринках.

    Таким чином, саме ліцензування діяльності суб'єктів природних монополій дозволяє встановити вимоги щодо якості та безпеки товару, встановити заборону на зловживання монопольним становищем, зобов'язати суб'єктів дотримуватись встановлених стандартів та норм, забезпечити надійність роботи відповідного обладнання та мереж тощо.

    Ліцензування діяльності суб'єктів природних монополій є необхідним також з огляду на велику суспільну значимість цієї діяльності, від результатів якої залежить як життєзабезпечення населення, так і ефективність функціонування підприємств, установ, організацій.

    Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що ліцензування є необхідним засобом державного регулювання господарської діяльності з виробництва, постачання, транспортування теплової енергії і централізованого водопостачання та водовідведення, оскільки забезпечення безпеки держави, життя і здоров'я громадян, навколишнього природного середовища можливе лише за умови встановлення організаційних, кваліфікаційних та технологічних вимог до провадження цих видів господарської діяльності, які встановлюються відповідними ліцензійними умовами, та порядку контролю за їх дотриманням.

    Окрім того, скасування ліцензування господарської діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, централізованого водопостачання і водовідведення унеможливить застосування до суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках одного з головних інструментів державного регулювання — встановлення тарифів на відповідні товари/послуги, оскільки законодавчо будуть відсутні критерії, керуючись якими Комісія зможе реалізувати надані їй законом повноваження щодо встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

    Таким чином, Комісія вважає, що скасування ліцензування господарської діяльності з виробництва, постачання теплової енергії та транспортування її магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, централізованого водопостачання і водовідведення є недоцільним.

    В. о. Голови Комісії

    Ю. Хіврич

    Юридичний портал Справедливість

    Рейтинг: 4.7/5, базується на 12 голосах.
    Юридичні новини
      В МВФ призвали Украину повысить ...

      В МВФ призвали Украину повысить тарифы в нефтегазовом секторе Украине следует повысить тарифы в нефтегазовом секторе. Об этом на Международном инвестиционном форуме в Киеве заявил постоянный представитель МВФ на Украине Жером Ваше.

      На Дніпропетровщині пройшла акція ...

      На Дніпропетровщині пройшла акція «Стань помітним у темряві – врятуй своє життя!» З метою розяснення маленьким пішоходам та їх батькам правила поведінки на дорозі в темну пору доби, працівники сектору профілактичної роботи відділу ДАІ з обслуговування міста Кривий Ріг провели ...

      Найголовніше навчити дітей дотримуватися ...

      Найголовніше навчити дітей дотримуватися Правил дорожнього руху і використовувати світловідбиваючі елементи В Управлінні Державтоінспекції Миколаївської області відбулася прес-конференція на тему Стан аварійності за участю, з вини дітей і пішоходів.

    Це буде Вам цікаво:

    Реєстрація кредитної спілки

    реєстрація кредитної спілки, допомога при реєстрації, термінова реєстрація, реєстрація в Києві і по всій Україні.

    Обговорено дослідження навантаження на суддів загальних судів першої інстанції

     5 червня 2014 року в приміщенні Державної судової адміністрації України в режимі відеоконференцзв‘язку проведено фокус-групове обговорення дослідження навантаження на суддів загальних судів ...

    Народных депутатов предлагают лишать мандатов за прогул 3 пленарных заседаний в месяц

    Законодательством на народного депутата возложены обязанности присутствовать и лично участвовать в заседаниях Верховного Совета Украины; соблюдать требования трудовой дисциплины и норм депутатской ...

    Контакти

    (044)

       Якщо Ви потребуєте допомоги юриста, кваліфікованого адвоката, чи будь-якої юридичної послуги, зателефонуйте до нас за вищевказаним телефоном; ми зробимо все можливе, щоб Вам допомогти!

       Або, якщо у Вас немає змоги зв'язатись із нами, заповніть форму нижче і ми Вам зателефонуємо:

    Наші Послуги

    Юридичні консультації
    Безкоштовна і на платній основі допомога юристів по Україні
    Послуги в суді
    Представництво інтересів клієнтів у суді, складання процесуальних документів
    Адвокат із карних справ
    Допомога адвоката у кримінальних справах, участь у допитах
    Послуги сімейного адвоката
    Юрист по сімейним питанням надасть повний спектр послуг
    Юридична допомога
    Консультації від юристів по питанням будь-якої складності
    Спадкові справи
    Оформлення спадщини, поновлення строків на спадок, спадкування через суд
    Реєстрація підприємств
    Реєстрація ТОВ, ПП та ліквідація ФОП, послуги для бізнесу
    Юридична адреса
    Юридичні адреси у всіх районах Києва та у містах області
    Адвокат у кримінальній справі
    Адвокат надасть послуги із кримінального права за помірну ціну у всіх областях України
    Сімейний адвокат
    Спадщина, розлучення, розподіл майна, місцепроживання дитини
    Автоадвокат
    Захист автовласників, допомога юриста та адвоката по ДТП, судові спори зі страховою компанією, відшкодування збитків, послуги автоексперта

    Наші Вакансії

    Вакансія юриста
    Вільні вакансії на посади молодшого юриста та юриста в юридичній компанії

    Суди Києва

    Голосіївський районний суд
    Голосіївський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Дарницкий районний суд
    Дарницкий суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Деснянский районний суд
    Деснянский суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Дніпровский районний суд
    Дніпровский суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Оболонський районний суд
    Оболонський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Печерський районний суд
    Печерський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Подільський районний суд
    Подільський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Святошинський районний суд
    Святошинський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Солом'янський районний суд
    Солом'янський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Шевченківський районний суд
    Шевченківський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    35cb4f48bd529bcedde62c8e21cb9aaa