Іноді кажуть: назви мені свій улюблений фільм, і я скажу, хто ти
Подібний підхід у більшості випадків справді допомагає краще пізнати людину. Приміром, новий начальник ДДАІ МВС України Володимир Астапкович, який донедавна очолював управління ДАІ в Донецькій області, якось зізнався: з нових стрічок йому імпонує «Ліквідація», а з фільмів минулих років — «Інспектор ДАІ». Пам’ятаєте цю зворушливу розповідь про принципового інспектора, для якого не мало значення, хто сидить за кермом автомобіля, — головне, щоб той не порушував правила дорожнього руху. Те протистояння інспектора ДАІ із впливовим директором автосервісу багатьом сьогодні здається фантастикою. Мовляв, хіба наважаться «даішники» проявити принциповість стосовно тих же впливових, заможних і «крутих» одночасно водіїв?
Виявляється, можуть, підтвердженням чого стала операція «Мажор», до якої вдалися в регіоні після того, як восени 2011 року Володимир Астапкович очолив управління ДАІ області. Перевірки дотримання на дорогах правил дорожнього руху засвідчили, що водії дорогих іномарок, особливо молоді, даремно вірили в свою безкарність. Тільки в перші два місяці в Донецьку, Горлівці, Маріуполі, Макіївці інспектори ДАІ затримали майже півсотні «мажорів» — порушників правил. Найчастіше самовпевнені персони керували дорогими «тачками» без номерних знаків, перевищували швидкість у межах міста, ігнорували сигнали світлофора, а деякі перебували за кермом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Одним з найвідоміших «клієнтів» донецьких «даішників» став бразильський легіонер «Шахтаря» Жадсон, якого «не пробачили» аж двічі.
Така подробиця: коли футболіст уже повернувся до Бразилії, там не без іронії подейкували, що улюбленець донеччан, автор переможного голу в фіналі Кубка УЄФА,«звалив», бо його перестали «поважати» місцеві інспектори ДАІ. Зрозуміло, причини повернення додому «зірки» гірників інші, однак те, що він відповідав за порушення як пересічний водій, — факт. З’ясувалося, що Жадсон газував на своїй спортивній «Ніссан» без номерних знаків. А пояснював це так: кріплення номера не передбачене конструкцією автомобіля. Відповідно до чинного законодавства, за фактом порушення двічі складалися адміністративні протоколи, а матеріали передавалися до суду. Штраф становив від 170 до 255 гривень, однак, погодьтеся, в цьому разі важлива не сума, а сам факт принципового ставлення до, здається, «недоторканного» водія — одного з найкращих футболістів «Шахтаря».
«Володимир Астапкович особисто займався операцією «Мажор», — згадує Анатолій Святенко, підполковник міліції із солідним стажем роботи в ДАІ, нині декан факультету довишівської підготовки Донецької академії автомобільного транспорту. — Можна сказати, він «залізною рукою» навів порядок на дорогах: припинив практику забороненого тюнінгу та поклав край отим нічним гасанням вулицями міста зухвалих молодиків на шикарних автомобілях. Завдяки його наполегливості та організаторським здібностям були задіяні всі служби, а він особисто контролював оте непросте протистояння. До активу Астапковича можна також занести організацію роботи автоінспекції під час проведення в Донецьку Євро-2012. Тоді вдалося напрацювати безцінний досвід, який обов’язково стане в пригоді. А всі місцеві автомобілісти досі з вдячністю відгукуються про ще одну його ініціативу — відкрите для зручності власників транспорту так зване «Єдине вікно» у МРЕТ Донецька, де можна оформити всі необхідні документи. Володимир Астапкович, добре знаю, тоді особисто патронував цей проект, до речі, найперший подібний в Україні».
Ще однією рисою роботи недавнього очільника автоінспекції області стала боротьба з корупцією та наведена ним залізна дисципліна в лавах співробітників ДАІ. Володимир Астапкович неодноразово повторював: жодне звернення людей стосовно професійності працівників ДАІ не буде проігнороване керівництвом. У разі підтвердження тих чи тих непривабливих дій інспекторів вони будуть покарані в обов’язковому порядку, причому суворо. Один із характерних прикладів — звільнення інспектора ДАІ з Харцизька, який нецензурно висловлювався на адресу водія.
…Начальником управління ДАІ області, а тепер уже керівником Департаменту ДАІ МВС України, певна річ, не народжуються. У Володимира Астапковича шлях до цієї посади почався в 1996 році, коли він став інспектором дорожньо-патрульної служби. Потім був старшим інспектором, командиром окремого батальйону ДПС. Пізнав і роботу чиновника в погонах — очолював реєстраційно-екзаменаційний відділ ДАІ обласного центру. Нині ж, переконані його донецькі колеги-підлеглі, Департамент МВС ДАІ України отримав тямущого керівника, професіонала, хорошого та ініціативного організатора.