З ініціативи Буковинської автоінспекції та управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області відбулась нарада з перевізниками області.
Ініціатори зустрічі запросили до навчального класу УДАІ УМВС України в Чернівецькій області представників обласної виконавчої влади, керівників автопідприємств різних форм власності, фахівців з питань безпеки дорожнього руху, охорони праці, підготовки водійських кадрів.
Учасники наради проаналізували стан безпеки дорожнього руху на пасажирському транспорті, визначили складові, які сприяють підвищенню рівня безпеки перевезень, культури обслуговування пасажирів, акцентували на передовому досвіді і проблемних питаннях у транспортній галузі, підготовці пасажирського автотранспорту до роботи в зимовий період.
Директор Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької облдержадміністрації Дмиро Павел від імені замовника пасажирських перевезень на обласних маршрутах загального користування наголосив на важливості дотримання чинного законодавства перевізниками, виконанні ними договірних умов. За його словами, область хоча й найменша в Україні, однак, з розгалуженою мережею доріг, що потребує належної організації роботи автопідприємств, постійного моніторингу перевезень з боку контролюючих органів. Хоча область має високі показники щодо безпеки пасажирських перевезень, однак, це не дає підстав для заспокоєння.
Детальніший аналіз ситуації представили аудиторії заступник начальника УДАІ УМВС України в Чернівецькій області підполковник міліції Дмитро Кийов та заступник начальника управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області Орест Зеліско. Загалом, з початку року в області з участю пасажирського автотранспорту скоєно 28 ДТП, у яких три особи травмовано. Найбільше автопригод допустили водії Чернівецького тролейбусного управління — 11. Важливою складовою безпеки є технічний стан автобусів. Працівниками ДАІ здійснено 1234 перевірок автогосподарств, оглянуто 16859 транспортних засобів, з яких 1658 (кожен десятий) визнано несправними. Втім, Дмитро Кийов відзначив і позитивні зміни в буковинському автопарку. З 254-рьох переобладнаних автобусів 169 вже замінено на автобуси серійного виробництва з підвищеним пасажиромісткістю, а 47 знято з маршрутів.
Принагідно начальник відділу технічного нагляду УДАІ Віталій Стрільчук доповів про хід профілактичного відпрацювання на пасажирському транспорті «Перевізник зима 2013». Інформаційні листи про зміст і мету перевірок перевізники вже отримали. Заміна шин на зимові, справність зовнішніх світлових приладів, приладів обігріву, зберігання транспортних засобів, організація передрейсового технічного та медичного оглядів — головні вимоги, яких повинні дотримуватись перевізники, готуючись до роботи в зимових умовах. Спільно з транспортною інспекцією ДАІ контролюватиме роботу перевізників «на лінії».
Заступник начальника управління Уктрансінспекції у Чернівецькій області, начальник відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Орест Зеліско нагадав про розширення адміністративних повноважень інспекції, працівники якої мають право зупиняти автобуси з допомогою жезла-диска. Посадовець підкреслив, що відомство не зацікавлене у накладанні адміністративних штрафів, але контроль за роботою тих, хто бере на себе відповідальність за життя і здоров’я людей, має бути ефективним і принциповим. А тому адміністративні наслідки аж до позбавлення ліцензій, матиме, скажімо, недотримання вимог щодо зберігання транспортних засобів у спеціальних приміщення, на майданчиках під охороною. Важелі адміністративного впливу передбачені і за відмову у пільгових перевезеннях громадян, порушення правил посадки і висадки пасажирів, видача квитків водієм підчас руху. Під особливим наглядом інспекції перебуватиме режим праці і відпочинку водія, впровадження тахометрів у автобусах на маршрутах понад 50 кілометрів, дотримання розкладів руху, схем маршрутів, наявність відповідної інформації для пасажирів.
Йшлось також про оперативне (впродовж двох годин) інформування про дорожньо-транспортну пригоду, належне ведення необхідної документації. Під час практичної частини наради досвідом документального забезпечення роботи перевізника поділився інженер з безпеки дорожнього руху міського автопідприємства «Тарас» Михайло Коваль. Викладач автошколи обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів Володимир Пішко розповів про особливості підготовки водіїв, нові знаки у правилах дорожнього руху, які поступово впроваджуються в дорожній рух. Окремою темою наради стали охорона праці та промислова безпека, про яку керівникам автопідприємств фахівці держохороннагляду доповіли на конкретних прикладах з діяльності транспортної галузі.
Голова обласного осередку громадської організації «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників України» Василь Лук’янчук звернув увагу на «людський фактор» в діяльності перевізника, важливість доброго самопочуття водія, а також водійську культуру за кермом, зокрема, недопустимість користування під час руху мобільним телефоном.
На думку перевізників, зустріч з у такому розширеному форматі з участю представників влади, контролюючих органів корисна й потрібна, адже дає можливість і перейняти передовий досвід, і отримати відповіді на практичні питання, оцінити діяльність того чи іншого суб’єкта господарювання в контексті вимог діючого законодавства.