• Нашими кліентами вже стали:
    Ми вже не перший рік надаємо юридичні послуги резидентам та нерезидентам України, і за цей час нашими кліентами стали відомі українські та зарубіжні фірми и корпорації, що підтверджує наш професіоналізм.

Коли в клас приходять особливі учні

    Коли в клас приходять особливі учні

    Канадсько-український проект дав змогу 125 кримським дітям з особливими потребами піти у звичайні школи

    Нещодавно в Сімферополі зібралися учасники спільного проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні». Вони протягом 5 років пробивали дорогу інклюзії в нашій системі освіти. Для реалізації проекту було обрано два пілотних регіони і дві школи: сімферопольська школа-ліцей ім. Макаренка № 3 та львівська № 95. Саме тут напрацьовували програми, набували практичного досвіду прийняття рішень щодо особливих дітей, руйнували десятилітні суспільні стереотипи.

    «Батьки особливих дітей, громадські організації, вчителі, державні чиновники до цього проекту існували в паралельних світах. Зараз же ми почали чути і розуміти одне одного», — констатувала Галина Клименко, координатор проекту в Кримському регіоні. Але найбільшим досягненням стало те, що поріг 55 кримських шкіл торік 1 вересня переступили 125 дітей з різними нозологіями, також свої двері для них відчинили 13 дитсадків. Ще 2011 року про таке можна було лише мріяти: до загальноосвітніх шкіл змогли «пробитися» лише 9 дітей.

    Рівні можливості — на папері

    Про інклюзію в Україні говорили давно. Адже держава ще 2009 року ратифікувала Конвенцію ООН про права інвалідів. Та виявилося, що цей документ так і не зміг допомогти людям з особливими потребами відчути себе повноправними громадянами суспільства з рівними можливостями та правами.

    «На той час більшість дітей з інвалідністю були приречені на навчання у спецшколах або ж перебували на індивідуальному, тобто домашньому навчанні, — констатувала Ольга Красюкова-Еннз, директор проекту і Канадського центру вивчення питань інвалідності. — Тоді домінувала лише медична модель інвалідності, яка ділила дітей на нормальних і тих, у яких є певні вади. І вся система освіти була налаштована на корекцію саме цих вад». Такі підходи призвели до того, що особлива дитина опинялася за межами суспільства. Тому конче був потрібен їх перегляд та визнання і розуміння того, що інвалідність існує не в дитини, а в системі, в негативному ставленні.

    Однією з основних перешкод на шляху інклюзії стало наше недосконале законодавство, яке дискримінувало таких дітей. Їхнє життя регулювали 30 законодавчих актів, що були розкидані по різних міністерствах і відомствах і дуже часто суперечили один одному. Крім того, існувало ще 4 закони про їхню освіту, які не відповідали навіть Конституції України, де йдеться про рівний доступ до освіти.

    Звісно, в рамках проекту неможливо було охопити всі проблеми, але те, що зроблено, надало можливість батькам використовувати своє право приводити особливих дітей до звичайних садочків та шкіл. «Мій син мав проблеми з мовою, був розгальмований, тому його направили у групу до дітей з розумовою відсталістю, — поділився з «УК» власним досвідом Станіслав Платонов з Керчі. — З часом ми побачили негативні наслідки такого спілкування. Шукаючи виходу, знайшли нові накази, що регулюють питання інклюзивної освіти. Користуючись законами, звернулися до міського відділу освіти та спочатку зіткнулись із нерозуміння чиновників. Тепер маємо хороші результати: дитина ходить у звичайну школу. Ще три місяці тому хлопець не вмів зв’язати докупи двох слів, тому на уроках намагався шумом привернути до себе увагу. З ним попрацювали спеціалісти, і тепер син уміє зосереджуватися і працює у класі разом з усіма. Нас дуже тішить ставлення до нього однокласників — жодних насмішок, жорстокості, приниження».

    Єгора Єгорова називають піонером інклюзивної освіти в Криму, бо це перша дитина із синдромом Дауна, яка пішла до школи. Фото надано родиною Єгорових

    До мети, долаючи перешкоди

    Аби досягти таких результатів, усім учасникам упровадження інклюзивної освіти довелося долати не лише незграбні закони, а й власні страхи, недовіру, невпевненість. «Ми дуже хвилювалися, чи зможуть батьки побороти страх і привести до шкіл та садочків своїх особливих діток, — поділилася побоюваннями Галина Клименко. Та підготовка до старту була колосальна. Міносвіти АР Крим активно долучилось до проекту фактично за рік до його завершення, було створено банк даних усіх дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами. Але головне — потрібно було достукатися до кожної такої родини, допомогти їй вийти зі свого маленького закритого від усіх світу. Адже не кожна родина хоче, щоб хтось знав про її хвору дитину, особливо коли цей дефект візуально майже не помітний.

    До роботи долучили центри соцслужб, вони зустрічалися з батьками й розповідали, що таке інклюзивна освіта. Потім розпочалася робота з батьками здорових дітей — роз’яснення, анкетування. В одній зі шкіл перше анкетування дало 85% категоричних батьківських «ні». Вони були проти присутності особливої дитині у класі, бо вся увага вчителя, на їхню думку, зосередиться лише на ній. Після того, як їм пояснили, що таке інклюзія, лише 15% були проти, але відмову вони мотивували тим, що бояться за свою дитину, аби вона ненавмисно не завдала шкоди хворій».

    Паралельно готували вчителів, які тепер у роботі повинні були враховувати психофізичні особливості, притаманні такій дитині. Робота не була даремною: кількість учнів, що перебували на індивідуальному навчанні, скоротилась із 1200 до 980. «За останні два роки ми бачимо збільшення кількості батьків, які розуміють, що без раннього «включення» дитини в суспільство вона просто приречена в дорослому житті залишитися у стінах оселі», — розповіла Галина Клименко. Водночас залишається ще чимало родин, які бояться переступити поріг шкіл та садочків.

    Проблем ще вистачає

    Громадські організації та Міносвіти Криму мають намір і надалі впроваджувати інклюзію у життя. Як розповів начальник управління у справах дітей та соціального захисту дитинства освітянського відомства Сергій Тріфанов, вже сьогодні в міністерстві думають про новий навчальний рік. «За нашими даними, 1 вересня 2013 року в школи автономії прийде ще близько 200 дітей з особливими потребами», — заявив він.

    Але це лише початок шляху. Багато проблем ще доведеться розв’язувати. Зокрема, потрібно вдосконалювати систему взаємодії між медиками й учителями. Адже останні стикаються з тим, що медики не завжди дають рекомендації, де було б спрогнозовано психофізичний розвиток такої дитини. Тому іноді вчитель просто не розуміє, що відбувається з дитиною на уроці. Тоді команда спеціалістів вирішує: можливо, дитині варто перепочити, поїхати на реабілітацію, а може, просто побути трохи вдома.

    Є ще одна особливість: слід вчитися вибудовувати стосунки з батьками цих дітей. Вони часто емоційні, нестримані, адже неодноразово перед ними зачиняли двері, їх не сприймало суспільство. Крім того, зі збільшенням особливих дітей у класах школи гостро потребують асистентів учителя.

    Урядовий Кур'єр

    Рейтинг: 4.5/5, базується на 12 голосах.
    Юридичні новини
      В МВФ призвали Украину повысить ...

      В МВФ призвали Украину повысить тарифы в нефтегазовом секторе Украине следует повысить тарифы в нефтегазовом секторе. Об этом на Международном инвестиционном форуме в Киеве заявил постоянный представитель МВФ на Украине Жером Ваше.

      На Дніпропетровщині пройшла акція ...

      На Дніпропетровщині пройшла акція «Стань помітним у темряві – врятуй своє життя!» З метою розяснення маленьким пішоходам та їх батькам правила поведінки на дорозі в темну пору доби, працівники сектору профілактичної роботи відділу ДАІ з обслуговування міста Кривий Ріг провели ...

      Найголовніше навчити дітей дотримуватися ...

      Найголовніше навчити дітей дотримуватися Правил дорожнього руху і використовувати світловідбиваючі елементи В Управлінні Державтоінспекції Миколаївської області відбулася прес-конференція на тему Стан аварійності за участю, з вини дітей і пішоходів.

    Це буде Вам цікаво:

    На Сумщині відбувся круглий стіл: «Профілактика дитячого травматизму на дорогах!»

    Як убезпечити дітей від травмування транспортними засобами, як зробити безпечним шлях до школи, - ці та інші питання, повязані з профілактикою дитячого дорожньо-транспортного травматизму, обговорили ...

    Про присвоєння рангів державним службовцям, Кабінет Міністрів України

    Про присвоєння рангів державним службовцям Відповідно до статті 26 Закону України "Про державну службу"( 3723-12 ): Присвоїти третій ранг державного службовця

    В Україні щасливих людей стає менше

    Українці за останні три роки стали відчувати себе менш щасливими.Про це свідчать дані переданого УНІАН опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології.

    Контакти

    (044)

       Якщо Ви потребуєте допомоги юриста, кваліфікованого адвоката, чи будь-якої юридичної послуги, зателефонуйте до нас за вищевказаним телефоном; ми зробимо все можливе, щоб Вам допомогти!

       Або, якщо у Вас немає змоги зв'язатись із нами, заповніть форму нижче і ми Вам зателефонуємо:

    Наші Послуги

    Юридичні консультації
    Безкоштовна і на платній основі допомога юристів по Україні
    Послуги в суді
    Представництво інтересів клієнтів у суді, складання процесуальних документів
    Адвокат із карних справ
    Допомога адвоката у кримінальних справах, участь у допитах
    Послуги сімейного адвоката
    Юрист по сімейним питанням надасть повний спектр послуг
    Юридична допомога
    Консультації від юристів по питанням будь-якої складності
    Спадкові справи
    Оформлення спадщини, поновлення строків на спадок, спадкування через суд
    Реєстрація підприємств
    Реєстрація ТОВ, ПП та ліквідація ФОП, послуги для бізнесу
    Юридична адреса
    Юридичні адреси у всіх районах Києва та у містах області
    Адвокат у кримінальній справі
    Адвокат надасть послуги із кримінального права за помірну ціну у всіх областях України
    Сімейний адвокат
    Спадщина, розлучення, розподіл майна, місцепроживання дитини
    Автоадвокат
    Захист автовласників, допомога юриста та адвоката по ДТП, судові спори зі страховою компанією, відшкодування збитків, послуги автоексперта

    Наші Вакансії

    Вакансія юриста
    Вільні вакансії на посади молодшого юриста та юриста в юридичній компанії

    Суди Києва

    Голосіївський районний суд
    Голосіївський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Дарницкий районний суд
    Дарницкий суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Деснянский районний суд
    Деснянский суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Дніпровский районний суд
    Дніпровский суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Оболонський районний суд
    Оболонський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Печерський районний суд
    Печерський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Подільський районний суд
    Подільський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Святошинський районний суд
    Святошинський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Солом'янський районний суд
    Солом'янський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    Шевченківський районний суд
    Шевченківський суд, м.Київ: новини, адреса, реквізити тощо.
    35cb4f48bd529bcedde62c8e21cb9aaa