У столичному музеї Михайла Грушевського проходить персональна виставка Наталі Синишин
— За вікном — сніг, мороз, а в наших залах затишно й сонячно від полотен майстрині, — говорить директор історико-меморіального музею Михайла Грушевського Світлана Панькова. — Приємно, що багато робіт члена Національної спілки художників України Наталі Синишин — це краєвиди й церкви Києва, які любив Михайло Грушевський: «Видубицький монастир», «Софійський собор у Києві», «Осінь у Києво-Печерській лаврі».
Пані Наталя чудово володіє технікою акварелі. На цей раз художник-портретист і графік зачарувала публіку своїми пейзажами, яким притаманний витончений психологізм. Природа відповідає душевному стану автора, а неповторна душевна мить забарвлює картину.
Архітектура пейзажів художниці заворожує. Майстриня переймається проблемами сучасності і акцентує на історичному минулому, яке поряд із нами і повз яке ми через зайнятість байдуже проходимо.
«Зникають пам’ятки архітектури… Але художники увічнюють їх у своїх творах. Пригадайте, як на початку минулого сторіччя як непотріб знищували церкви. Завдання тих, хто малює Київ, — виховувати художній смак людей, які мають відчути велич дзвіниць і соборів», — сказала в інтерв’ю «УК» Наталя Синишин. Художниця переймається тим, що у столиці України з’являються не пропорційні до забудови історичного Києва «вишки» (так архітектори іменують будинки-хмарочоси), які є дисгармонійними на тлі міста.
Церква Спаса на Берестові. Фото надане автором
На виставці Наталі Синишин переносишся у світ таємничої краси київських заповітних та історичних місць. Це «Дніпрові заводі», «Університет ім. Т. Шевченка», «Троїцька надбрамна церква», «Михайлівський собор».
Художниця розповідає, як на одній із виставок у Німеччині в неї купили картину «Монастирський сад», на якій був зображений краєвид на Дальні печери Київської лаври. Чому був зображений? Тому що гору, з якої за красою лаври спостерігала художник-пейзажист, кілька років тому… зрізали. І нині того монастирського саду немає. Тому дуже хочеться, щоб незалежно від того, куди помандрують картини майстрині, столичні чудові пейзажі залишалися з киянами назавжди. Адже краса має врятувати Київ.
ДОСЬЄ «УК»