ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
Начальникам митниць
Щодо справляння плати за виконання митних формальностей
З метою уніфікованого підходу до застосування окремих положень Порядку справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них( z0955-12 ), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 610, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.06.2012 за № 955/21267 (далі — Порядок), повідомляємо наступне.
Щодо прийняття рішення про виконання митних формальностей поза робочим часом
Пунктом 1.7 Порядку ( z0955-12 ) передбачено, що рішення про виконання митних формальностей поза робочим часом, установленим для митного органу, приймається керівником (заступником керівника) митного органу шляхом видання письмового розпорядження на підставі письмової заяви декларанта або уповноваженої ним особи.
Частиною 2 статті 574 Митного кодексу України( 4495д-17 ) передбачено, що для виконання невідкладних заходів з митного контролю, митного оформлення, боротьби з контрабандою і порушеннями митних правил та інших службових завдань посадові особи митних органів України за розпорядженням керівника митного органу або його заступника можуть залучатися до роботи в надурочний, а також у нічний час, у святкові, вихідні та неробочі дні.
Порядок залучення працівників до надурочних робіт визначається законодавством України про працю.
Згідно з пунктом 6 Дисциплінарного статуту митної служби України ( 2805-15 ), затвердженого Законом України від 06.09.2005 № 2805-IV, формою реалізації службових повноважень керівників митних органів є накази та розпорядження.
Таким чином, рішення про залучення посадових осіб митного органу до виконання митних формальностей поза установленим робочим часом, приймається керівником (заступником керівника) митниці або керівником (заступником керівника) митного поста у формі письмового розпорядження з поіменним переліком працівників, які залучаються до надурочних робіт, та з обов'язковим погодженням такого рішення з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілкового представника) митного органу.
Оплата праці посадових осіб митних органів у цих випадках провадиться відповідно до чинного законодавства (стаття 106 Кодексу законів про працю України ( 322-08 )) в межах затвердженого митному органу фонду оплати праці.
Згідно наданих повноважень відповідальним за дотримання фінансово-бюджетної і штатно-кошторисної дисципліни та організацію бухгалтерського обліку в митниці є керівник митниці, а тому саме він є розпорядником бюджетних коштів та має право підписувати фінансові документи, зокрема ті, що стосуються оплати праці працівників.
Тобто, рішення щодо оплати праці посадових осіб митного органу за виконання митних формальностей у надурочний, нічний час, а також у святкові, вихідні та неробочі дні, уповноважений приймати виключно керівник митниці.
Таким чином, рішення про виконання митних формальностей поза робочим часом, установленим для митного органу, приймається керівником (заступником керівника) як митниці, так і митного поста, а рішення про оплату праці залучених до виконання таких митних формальностей працівників приймається виключно керівником митниці.
Враховуючи викладене, оплата праці посадовим особам митного органу, залученим до виконання митних формальностей поза установленим робочим часом на підставі письмового розпорядження керівника (заступника керівника) митного поста, здійснюватиметься на підставі відповідного наказу, виданого керівником митниці за поданням керівника (заступника керівника) митного поста із зазначенням поіменного переліку залучених працівників та відповідної інформації про тривалість виконання таких митних формальностей.
При цьому керівник митниці повинен забезпечити належний облік надурочних робіт з метою недопущення перевищення для кожного працівника граничних норм застосування надурочних робіт, передбачених статтею 65 Кодексу законів про працю України( 322-08 ).
Щодо справляння плати при митному оформленні вантажів, які переміщуються через митну територію України відповідно до Закону України "Про транзит вантажів"( 1172-14 )
Підпунктом 3.1.2 пункту 3.1 статті 3 Порядку( z0955-12 ) передбачено, що плата не справляється при митному оформленні вантажів, які переміщуються через митну територію України відповідно до Закону України "Про транзит вантажів" ( 1172-14 ) (далі — Закон). Тобто, звільнення від плати надається, якщо стосовно вантажу здійснюються митні формальності з метою його митного оформлення, та якщо вантаж є транзитним в розумінні Закону.
Так, відповідно до статті 1 Закону( 1172-14 ) термін "транзит вантажів" вживається в ньому в значенні перевезення транспортними засобами транзиту транзитних вантажів під митним контролем через територію України між двома пунктами або в межах одного пункту пропуску через державний кордон України. Звільнення від сплати будь-яких інших платежів, крім єдиного збору, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, передбачене статтею 3 Закону( 1172-14 ), застосовується для забезпечення свободи саме такого виду перевезення.
Тобто, під час здійснення митних формальностей стосовно вантажів, які є транзитними відповідно до Закону( 1172-14 ), плата згідно підпункту 3.1.2 пункту 3.1 статті 3 Порядку( z0955-12 ) не справляється.
Т. в.о. Голови Служби
О. М. Дороховський
WEB MD Office "НПО Поверхность", www.master-d.com.ua