печерський районний суд міста києва
Справа № 2-1167/12
Категорія 40
РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 грудня 2012 року Печерський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді - Литвинової І. В.,
при секретарі - Нєстєровій О. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за позовом ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, Макарівської селищної ради Київської області про встановлення юридичного факту перебування на квартирному обліку з 1986 року та зобов»язання провести перереєстрацію та переміщення по черзі на отримання житла за певною датою,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернулась до суду з позовом до Київської обласної державної адміністрації, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, Макарівської селищної ради Київської області про встановлення юридичного факту перебування на квартирному обліку з 1986 року та зобов»язання провести перереєстрацію та переміщення по черзі на отримання житла за датою 27.04.1986р., з дня евакуації з м. Прип»ять. Свої вимоги обґрунтовує тим, що до Чорнобильської катастрофи її родина мешкала в АДРЕСА_1. Після аварії на ЧАЕС родина була евакуйована до с.Червоний Хутір, Поліського району Київської області, в подальшому родина була евакуйована в с. Гавронщина Макарівського району Київської області. В цей час, мати позивача вдруге вийшла заміж та народила ще двох дітей та переїхала в с. Зелена Поляна Поліського району Київської області, де почала працювати у колгоспі і отримала тимчасове житло від колгоспу. Мати позивача зверталась до органів виконавчої влади з питання надання жилого приміщення, але їй повідомляли, що необхідно чекати її черги. В 1996 р. позивач закінчила середню школу та поступила до медичного училища смт. Макарів, яке закінчила в 1999 році. В 2004р. вона зареєструвала шлюб з ОСОБА_4 та переїхала за місцем проживання чоловіка, в 2005р. народила сина ОСОБА_5. Намагання отримати житло як постраждалій внаслідок Чорнобильської катастрофи виявилися марними, в 2006р. позивач подала заяву про прийняття її на квартирну чергу, але вважає, що вона повинна бути зарахованою на квартирний облік саме з дня евакуації з м.Прип»ять, тобто з 27 квітня 1986р., але органи місцевого самоврядування не проводять перереєстрацію її квартирної черги, чим порушують її житлові права.
Позивач та її представник в судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити.
Представники відповідача Київської обласної державної адміністрації позов не визнали, зазначаючи, що забезпечення житлом громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, проводиться згідно із чергою в загальнообласних реєстрах, які формуються за списками, поданими районними державними адміністраціями за часом взяття на квартирний облік на пільгових умовах за місцем проживання. Дата зарахування громадян на квартирний облік визначається виконавчим комітетом Ради народних депутатів за місцем її проживання і на підставі цих даних формується загальнообласний реєстр, а Київська обласна державна адміністрація не визначає дату зарахування громадян на квартирний облік, а лише включає їх до реєстру. З огляду на зазначені обставини, представники відповідача вважали позовні вимоги до них безпідставними.
Представник відповідача Макарівської районної державної адміністрації Київської області позов не визнала та зазначила, що громадянам, які перебувають на квартирному обліку, жилі приміщення надаються в порядку черговості. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік і тому підстав для задоволення вимог позивача немає, оскільки вона перебуває на квартирній черзі з 2006р. і на даний час не може бути забезпечена жилим приміщенням.
Представник відповідача Макарівської селищної ради Київської області позов не визнав та зазначив, що позивач перебуває на квартирному обліку за №98 з 28.09.2006р. та користується правом на позачергове отримання житлового приміщення. Підстави, передбачені законом, для переведення квартирної черги позивача та встановлення факту перебування на черзі з 1986 р. відсутні.
Суд, вислухавши пояснення позивача, її представника, представників відповідачів, свідків, дослідивши письмові докази у справі, вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Як встановлено в судовому засіданні, позивач народилась ІНФОРМАЦІЯ_3, що підтверджується її свідоцтвом про народження (т.1 а.с. 173). До Чорнобильської катастрофи її родина, яка складалася з матері - ОСОБА_6, неповнолітньої сестри ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_1 та безпосередньо позивачки, мешкала в АДРЕСА_1 у двокімнатній квартирі, що підтверджується довідкою №31 від 26.03.1997р. (а.с.12, т.1). Після аварії на ЧАЕС родина була евакуйована до с.Червоний Хутір, Поліського району Київської області, в подальшому родинна була евакуйована в с.Гавронщина Макарівського району Київської області. В цей час мати позивача вдруге вийшла заміж та народила ще двох дітей та переїхала в с. Зелена Поляна Поліського району Київської області, де почала працювати у колгоспі і отримала тимчасове житло від колгоспу. Мати позивача зверталась до органів виконавчої влади з питання надання жилого приміщення, але їй повідомляли, що необхідно чекати її черги. В 1996 р. позивач закінчила середню школу та поступила до медичного училища смт. Макарів, яке закінчила в 1999 році. В 2004р. вона зареєструвала шлюб з ОСОБА_4 та переїхала за місцем проживання чоловіка, в 2005р. народила сина ОСОБА_5.
В даний час позивач є постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії та є інвалідом 2 групи з 17.05.2011р., її захворювання пов»язано з наслідками аварії на ЧАЕС. Син позивача - ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2 є інвалідом дитинства і його захворювання пов»язано з наслідками аварії на ЧАЕС, що підтверджується відповідними посвідченнями та медичними висновками ( т.1 а.с. 7-11).
Рішенням виконавчого комітету Макарівської селищної ради Київської області №90 від 28.09.2006р. позивача з сім»єю у складі 3 осіб було поставлено на квартирний облік та включено до списку осіб, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень (т.1 а.с. 20).
Позивач вважає, що вона повинна бути зарахованою на квартирний облік саме з дня евакуації з м. Прип»ять, тобто з 27 квітня 1986р., але органи місцевого самоврядування не проводять перереєстрацію її квартирної черги, чим порушують її житлові права. Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 повідомили про обставини евакуації родини ОСОБА_13.
Відповідно до Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в УРСР, громадяни самостійно здійснюють право на одержання жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду з настанням повноліття, тобто після досягнення вісімнадцятирічного віку. Інші неповнолітні (віком від п»янадцяти до вісімнадцяти років) здійснюють право на одержання жилого приміщення за згодою батьків або піклувальників.
Судом встановлено, що станом на 1986 р. позивачці було 7 років і самостійно вона не могла реалізувати своє право на одержання жилого приміщення. Доказів перебування родини ОСОБА_13 на квартирному обліку з 1986р., як евакуйованих із зони відчуження суду не надано. Сам факт евакуації цієї родини в 1986р. не свідчить про те, що саме з цього часу вони повинні вважатись такими, що перебувають на квартирному обліку, оскільки повнолітній член сім»ї повинен був реалізувати своє право на отримання жилого приміщення, вставши на квартирний облік за місцем проживання у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів. Пунктом 22 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в УРСР визначено, що громадяни вважаються взятими на квартирний облік: у виконавчому комітеті місцевої Ради народних депутатів - з дня винесення рішення виконавчого комітету. Громадяни, взяті на квартирний облік, вносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень. Громадянам, які перебувають на квартирному обліку, жилі приміщення надаються в порядку черговості. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень), що передбачено п. 38 Правил.
Отже, судом не може бути встановлений факт перебування на квартирному обліку ОСОБА_1 з 27 квітня 1986р., оскільки на даний час вона самостійно не могла здійснити будь-які дії з реалізації права на одержання жилого приміщення, з огляду на її вік і відповідно до вимог закону, вона є такою, що перебуває на квартирному обліку з 2006р., з дня винесення відповідного рішення виконавчого комітету.
Що стосується вимоги про перереєстрацію квартирної черги та переміщення позивача з родиною по черзі з датою 27.04.1986р., з дня евакуації, то така вимога також не підлягає задоволенню, оскільки не передбачена законом, який регулює спірні правовідносини.
Таким чином, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст..ст. 10,11,60,61,212,213,215 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Київської обласної державної адміністрації, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, Макарівської селищної ради Київської області про встановлення юридичного факту перебування на квартирному обліку з 1986 року та зобов»язання провести перереєстрацію та переміщення по черзі на отримання житла за певною датою - відмовити в повному обсязі.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя Литвинова І. В.